søndag 21. mars 2010

Deilig med helg

Heisann.
Våren er her!!!!! I dag har vi vært på Hellestø-stranden å gått tur med Shelti-gjengen. Jeg tror det må ha vært over 20 stk i dag. Kjempekoselig. Frøydis er jo litt sjef over alle sjefer, og det går fint helt til det kommer en hund på hennes størrelse og vil hilse på, men i dag gikk det over all forventning.

Etter turen var det rett i dusjen med begge hundene, og jeg brukte sikker 1,5 timer på pelsstell. Det er helt utrolig hvor mye pels de mister. Men etterpå ser de jo veldig fine ut. Jeg begynner å få til å klippe potene til Ayla nå. Hun ser faktisk ut som om det ikke er noen pipestilker som stikker ut under magen:-)

Ellers har helgen vært stille og rolig. Fredag fikk jeg hastetime hos kiropraktor Rygg (passende navn for en kiropraktor) fordi jeg nok har fått noen nerver i klem som gjorde at halve ansiktet mitt var veldig smertefullt. Akkurat som om en har fått brannskader. Det er litt ekkelt når han knekker her og der, men det hjalp faktisk umiddelbart. Jeg er fremdeles noe stiv og støl, men smertene i ansiktet er borte.

Lørdag ble det tid til lydighetstrening. Det var en veldig kjekk økt. Flinke hunder jeg har. Har begynt å trene Ayla til klasse 1. Fri ved fot er blitt mye bedre. Jeg synes det er vanskelig å få henne til å gå helt inntil meg, men det kommer seg:-) Hun synes iallefall det er kjekt, og det er det viktigste. Jeg er veldig motivert for trening for tiden. Det er utrolig gøy:-)

1 kommentar:

  1. Det er herlig med helg ;-) men jeg har jobbet denne helga :-(
    Frøydis er nok litt lik Maila ja, må sjefe og tøffe seg litt.
    Går og tenker på et skikkelig bad på våres hunder også tror det trengs. Det kalde været i vinter har gjort at skikkelig bad med sjamponering er blitt utsatt ganske lenge nå.
    Flott navn på kiropraktoren din, passet bra det.
    Skal du trene på Storevarden på tirsdag ?
    Snakkes da ?

    SvarSlett